מצטרפים לחבר מועדון שלנו ונהנים מהטבות בלעדיות.

חיפוש
ארוחה משפחתית

בחירת שולחן האוכל המושלם: הגדירו את פינת האוכל שלכם

בכל הנוגע לעיצוב פנים, מעטים הרהיטים בעלי חשיבות רבה כמו שולחן האוכל. זה לא רק מקום לחלוק בו ארוחות; אלא מדובר למעשה במוקד של התכנסויות, שיחות ומסורות משפחתיות. בחירת שולחן האוכל הנכון עשויה להפוך את פינת האוכל שלכם לנווה מדבר מסוגנן ומזמין בבית. במדריך זה, נחקור את ההיבטים השונים שיש לקחת בחשבון בעת בחירת שולחן האוכל המושלם עבורכם, כזה שיתאים בדיוק לחלל ולסגנון שלכם.

צורתו של שולחן האוכל

צורת שולחן האוכל נותנת את הטון לכל פינת האוכל בביתכם. הנה כמה אפשרויות פופולריות:

  • שולחן אוכל מלבני – הבחירה הקלאסית עבור רוב פינות האוכל, שולחנות מלבניים מציעים מקומות ישיבה בשפע והם מושלמים לאירוח מפגשים גדולים יותר.
  • שולחן אוכל עגול – שולחנות עגולים מעודדים שיחות אינטימיות ויוצרים אווירה נעימה. הם עובדים היטב בחללים קטנים יותר והם נעימים מאוד לעין מבחינה חזותית.
  • שולחן אוכל ריבועי – שולחנות ריבועיים הם בחירה רב-תכליתית, אידיאלית עבור פינות אוכל מודרניות ומסורתיות כאחד. שולחנות אלה יכולים להיות תוספת מסוגננת לחלל פינת אוכל עכשווית.
  • שולחן אוכל אליפטי – אם אתם אוהבים את הרעיון של שולחן עגול, אבל צריכים יותר מקומות ישיבה, שולחן אליפטי משלב את הטוב משני העולמות. הוא מצויין לארוחות אינטימיות, בהן כל יושבי השולחן יכולים לראות ולשוחח עם כולם, ומצד שני הוא רך יותר מבחינה ויזואלית מאשר שולחן מלבני, אשר מציע עיצוב מעט יותר ‘גס’ לפינת האוכל. 

2. גודל שולחן האוכל

פינת אוכל

גודל שולחן האוכל שלכם צריך להתאים למידות פינת האוכל שלכם כמובן, תוך התחשבות בהנחיות הבאות:

  • מרווח מסביב לשולחן – השאירו לפחות 35 סנטימטרים של מרווח בין השולחן לקירות או רהיטים אחרים כדי להבטיח תנועה נוחה.
  • קיבולת ישיבה – קבעו כמה אנשים אתם צריכים להכיל באופן קבוע. כמה מקומות ישיבה תצטרכו כאשר אתם מארחים? האם אתם צריכים שולחן נפתח?

3. מאיזה חומר עשוי השולחן?

החומר ממנו עשוי שולחן האוכל שלכם משפיע לא רק על האסתטיקה שלו, אלא גם על העמידות והתחזוקה שלו. הנה כמה דוגמאות פופולריות:

שולחן עץ – שולחנות אוכל מעץ, הם נצחיים, רב-תכליתיים ומגיעים בגימורים שונים. שולחנות אלה משדרים חמימות ואופי אך עשויים לדרוש תחזוקה מפעם לפעם (חידוש הציפוי, שיוף או צביעה).

שולחן זכוכית – שולחנות אוכל מזכוכית יוצרים תחושה של פתיחות, תחכום ואלגנטיות. הם בדרך כלל קלים לניקוי ותחזוקה, מה שהופך אותם לבחירה מצוינת עבור חללי פנים מודרניים.

שולחן מתכת – שולחנות מתכת, כמו אלה עם מסגרות פלדה או ברזל, מוסיפים נופך תעשייתי או עכשווי. הם יציבים ויכולים לעמוד בשימוש רב לאורך שנים ארוכות.

4. צבע שולחן האוכל

פינת אוכל

צבע השולחן עשוי להשפיע באופן משמעותי על האווירה הכללית של פינת האוכל בבית:

  • גוונים ניטרליים – שולחנות לבנים, אפורים ובז’ יוצרים מראה נקי והם תמיד ישארו באופנה. צבעים אלה יכולים להסתגל בקלות לסגנונות שונים ולהתאים לכל עיצוב.
  • צבע עץ טבעי – שולחנות אוכל בצבע עץ ובגימור הטבעי שלהם מביאים חמימות ומגע של קסם כפרי לפינת האוכל.
  • גוונים נועזים – אם אתם מעדיפים צבע נועז, שקלו שולחנות בגוונים מרהיבים כמו כחול עמוק, ירוק אזמרגד או אפילו שולחן אוכל בצבע שחור לקבלת אפקט דרמטי.

5. סגנון ועיצוב

שולחן האוכל שלכם צריך להשלים את עיצוב הפנים הכולל בבית. בין אם הסגנון שלכם הוא מסורתי, עכשווי, סקנדינבי או אפילו מודרני, יש עיצוב שולחן שיתאים לטעם שלכם. לאלו עם נטייה לאסתטיקה מסורתית, שקלו שולחנות אוכל מעוטרים ברגליים מקושטות, גילופים מורכבים וגימורים עשירים בעץ. אלמנטים קלאסיים אלה מעוררים תחושה של אלגנטיות ותחכום נצחיים, מה שהופך אותם לאידיאליים ליצירת אווירת אוכל מעודנת ומזמינה. מצד שני, אם הטעם שלכם נוטה יותר לעיצוב עכשווי, חפשו אחר שולחנות אוכל המאופיינים בקווים נקיים, פרופילים מלוטשים ומאפיינים מינימליסטיים. שולחנות אלה משדרים מודרניות ופשטות, ומציעים ניגוד חזותי נעים לסביבה מקושטת יותר.

אם אתה נמשכים לסגנון מודרני של אמצע המאה, חפשו שולחנות עם אלמנטים עיצוביים איקוניים כמו רגליים מחודדות וצורות אורגניות. היצירות הללו חוזרות לאמצע המאה ה-20, ומעניקות לפינת האוכל שלכם אווירת רטרו מסוגננת. לבסוף, אם אתם מעדיפים גישה אקלקטית לעיצוב, אל תהססו לערבב ולהתאים סגנונות, חומרים וצבעים שונים. על ידי שילוב אלמנטים מגוונים, תוכלו ליצור פינת אוכל ייחודית ומותאמת אישית המשקפת את היצירתיות והאינדיבידואליות שלכם!

לסיכום: כך תבחרו את שולחן האוכל המתאים ביותר עבורכם

בחירת שולחן שמשתלב בהרמוניה עם הסגנון והאסתטיקה העיצובית המועדפת עליכם היא קריטית ליצירת חלל אוכל שמרגיש מגובש ושובה לב. על ידי התאמה של הבחירה שלכם לטעמכם האישי, תוכלו ליצור סביבה שבה הארוחות המשותפות שלכם עם בני הבית לא רק מהנות. אלא גם קסומות מבחינה ויזואלית.

בחירת שולחן האוכל המושלם היא שילוב של פונקציונליות ואסתטיקה. הביאו בחשבון את גודל החלל, צרכי הישיבה, ההעדפות והסגנון האישי שלכם כדי למצוא את השולחן האידיאלי עבור ביתכם.

פינת אוכל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

NEWSLETTER

הצטרפו אל רשימת הדיוור שלנו והיו הראשונים לקבל עדכון על מבצעים ופריטים וקולקציות חדשות באתר!

התחל שיחה
שמעתי שיש לכם שאלה..?
אנחנו כאן לעזרה אונליין
היי :)
נשמח לשמוע מה בא לך לשדרג ולעזור :)